Pondělí, 18 října, 2021
- Reklama -aktualne
Home Rady a Návody Cvičit těsně před spánkem se nedoporučuje! Znáte ale důvod, proč?

Cvičit těsně před spánkem se nedoporučuje! Znáte ale důvod, proč?

-

Těsně před spánkem se nedoporučuje cvičit, pít alkoholické nápoje ani konzumovat velké porce jídla.

TASR 01.04.2021 06:00 trénink, žena, cvičení, tanec Foto: Shutterstock
Zahřejte se během dance tréninku. Ale ne těsně před spaním …
Pokud je to možné, vyhnout se třeba i lékům, které narušují spánek. Usínat by mělo bez elektronických zařízení. K lepšímu spánku to radí Regionální úřad veřejného zdravotnictví (RÚVZ) Bratislava.

Pravidelná fyzická aktivita přispívá ke kvalitnějšímu spánku a po lepším spánku je také člověk schopen vydat lepší výkon. „Tělesná teplota po cvičení však může zůstat zvýšená i jednu až dvě hodiny, což není pro spánek optimální. Proto je dobré provádět fyzickou aktivitu nejpozději dvě až tři hodiny před spánkem, „vysvětlují hygienici.

Nikotin je příčinou lehkého spánku. Nižší kvalitu spánku způsobuje také alkohol. „Patří mezi sedativa a po jeho požití člověk usne rychleji, ale nevyvolává přirozený spánek a snižuje kvalitu spánku. Způsobuje noční buzení a je jednou z příčin poruch dýchání během noci, „upozornil RÚVZ. Vyhýbat se podle hygieniků třeba i kofeinu, který obsahují kromě kávy, kolových nápojů i některé čaje a čokoláda.

Jíst by se mělo nejpozději tři hodiny před spánkem. Velké množství jídla totiž způsobuje zažívací potíže, které narušují spánek. „Není dobré jít spát ani velmi hladový, protože pak dochází k těžšímu usínání. Příjem velkého množství tekutin může způsobit časté buzení z důvodu močení, a tak je doporučeno pít nejpozději hodinu před spánkem, „vysvětlili.

Spánek mohou narušovat také některé běžně předepisované i volně prodejné léky. „V takovém případě se poraďte s lékařem, zda by dané léky nemohli užívat v jiném čase během dne nebo v dřívějších večerních hodinách,“ uvedli hygienici.

Průvodcem při usínání by neměly být elektronická zařízení. „Umělé světlo brzdí uvolňování melatoninu, který se vylučuje po setmění a vysílá příkaz pro načasování začátku spánku,“ objasnil RÚVZ.

Mohlo by Vás zajímat

PR článek